Hur man laddar ner text stilar..
2010-01-01 / 15:46:52 / Tips & Tricks

Hejsan, jag fick en fråga av Beltina [länk] om hur man ladda ner olika text stilar på dafont.com och det ska jag vissa nu :-)

1. Gå in på Dafont.com och leta rätt på den text stil du vill ha.

2. Tryck på ''knappen där det står download. Så som pilen på bilden nedanför vissar.


2. Det kommer att komma upp en förfrågan om du vill spara eller öppna med. Tryck på öppna med och sen trycker du på ok. Om du har som mig så ser det ut såhär: ''bilden under'' om du har firefox, men har du det andra så är det säkert samma sak.


3. Nu får du upp en mapp där det vanligt vis brukar vara ett textdokument & en ''länk'' eller vad man nu säger. Om du har som mig då så ska du tryck på ''knappen'' nästan längst  upp där det står ''extrahera alla filer''. Det ser ut såhär:


4. När du tryckt på ''Extrahera alla filer'' så kommer det upp en typ av förfrågning klicka bara på extrahera.


5. Sen när mappen kommer upp igen så höger klickar du på länken sen så tar du bara ''installera'' och då kanske det kommer upp en till förfrågning då klickar du på acceptera bara. Och a, sen är allt klart ! :-)


ja det var väl allt, hoppas ni blev nöjd.. det vatr ju trotts allt mitt första photoshop/blogg tips. Men nu ska jag gå, puss ! :-) <3

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: